عسل یک مکمل غذایی و یک ماسک و کرم حرفه ای برای زیبایی شماست


 


عسل از جمله مواد طبیعی محبوب در دنیا است که علاوه بر روش های خوراکی، برای کاربردهای مختلفی مثل ساخت انواع شوینده ها، کرم ها و ژل ها مورد استفاده قرار می گیرد.


عمل زیبایی یکی از پرکاربردترین عمل های جراحی در کشورمان ایران است. این در حالی است که قیمت های سرسام آور این عمل های جراحی که در بسیاری از مواقع باعث آسیب به بدن نیز می شود، می تواند برای سلامتی مورد استفاده قرار گیرد. شاید به همین علت است که امروزه در کشورهای پیشرفته اروپایی استفاده از مواد طبیعی به جای عمل جراحی و مواد شیمیایی رواج پیدا کرده است. در این میان، یکی از بهترین مواد طبیعی که به کمک زیبایی شما می آید، عسل است.

عسل از جمله مواد طبیعی محبوب در دنیا است که علاوه بر روش های خوراکی، برای کاربردهای مختلفی مثل ساخت انواع شوینده ها، کرم ها و ژل ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته مصرف عسل به صورت خوراکی نیز برای شادابی پوست و مو موثر است. به ویژه اگر از شربت عسل به صورت مداوم استفاده شود، احتمال بهبود مشکلات پوستی بیشتر می شود.

در این مطلب قصد داریم به کاربرد عسل در زیبایی پوست و مو و حتی زیبایی اندام اشاره کنیم. شک نکنید که عسل طبیعی جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و حتی بسیاری از عمل های جراحی است. در ادامه تنها به گوشه ای از کاربرد عسل برای زیبایی اشاره خواهیم کرد که می تواند برای شما جذاب باشد.

موهایی جذاب تر از همیشه
شاید در بین شامپوهای مختلف موجود در بازار، شامپوهای عسلی زیادی دیده باشید که هر کدام از آن ها به نحوی از عسل یا موم زنبور عسل در تولیدات خود استفاده کرده اند. هرچند نمی توانیم به راحتی به میزان استفاده از عسل طبیعی در این شامپوها پی ببریم، احتمال اثرگذاری آن بر روی مو زیاد است.

البته جای نگرانی نیست! لازم نیست حتما شامپو عسل خریداری کنید. خودتان می توانید یک شوینده مناسب پوست سر و موی سر در خانه تهیه کنید و از آن برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده کنید. این لوسیون یا شامپو عسل را باید بعد از شستن سر با شامپو اصلی، مورد استفاده قرار دهید. مهمترین خواص این محلول ساده عسلی برای مو، از بین بردن شوره ها، جلوگیری از ریزش مو و از همه مهمتر، حالت بخشی و درخشان کردن موهای شماست.

طرز تهیه شامپو خانگی با استفاده از عسل بسیار ساده است. کافی است در یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری عسل بریزید. محلول درست شده را با خود به حمام ببرید و پس از شستن موها با شامپو، این محلول را به سرتان بزنید. بهتر است محلول آب عسل چند دقیقه ای بر روی سرتان بماند و سپس موهایتان را خوب بشویید. به همین سادگی، کاربرد عسل در زیبایی مو را حس می کنید.

پوستی شاداب با انواع ماسک عسل
یکی از مهمترین کاربردهای عسل برای زیبایی ،شادابی پوست و جلوگیری از بروز بیماری های پوستی است. همانطور که می دانید پیشگیری به مراتب از درمان بهتر و کم هزینه تر است. به همین علت پزشکان زیبایی نیز توصیه می کنند تا جای ممکن از بروز بیماری های پوستی با استفاده از مواد طبیعی جلوگیری به عمل آورید. یکی از بهترین مواد طبیعی برای داشتن پوست شاداب و مرطوب، عسل است. ماسک عسل رطوبت بخش و شاداب کننده پوست بوده و به همین علت نیز مورد توجه قرار می گیرد.

همانند شامپو عسل، امروزه به دلیل استقبال مردم از عسل برای شادابی پوست، انواع کرم، لوسیون، ژل شستشوی صورت، ماسک و دیگر محصولات زیبایی پوست با استفاده از عسل تولید و روانه بازار شده است. هرچند برخی از این محصولات کیفیت خوبی دارند، اما هیچ چیز مطمئن تر از این نیست که خودتان با استفاده از عسل، ماسک و کرم و دیگر مواد لازم برای حفظ شادابی پوست تهیه کنید.

ترکیب عسل و لیمو از بهترین ترکیباتی است که برای شادابی پوست وجود دارد. به ویژه اگر از عسل تک گل مرکباتی مثل بهار نارنج که حاوی ویتامین سی فراوان است استفاده کنید، شادابی و لطافت پوستتان به صورت طبیعی دو چندان می شود. علاوه بر این، ترکیب عسل با روغن زیتون نیز می تواند رطوبت پوست را به ویژه در مناطق کویری و خشک حفظ کند.

اگر می خواهید پوست اندام های بدنتان مثل سینه، باسن و ران پا نیز شاداب و لطیف باشد و رطوبت این نواحی نیز حفظ شود، بهترین کار نشستن در وان مملو از شیر و عسل است. البته قرار نیست کل وان را از شیر و عسل پر کنید. کافی است یک لیوان شیر و یک چهارم فنجان عسل را درون وان آب گرم بریزید و به داخل آن بروید. ماساژ دادن اندام های بدن در وان شیرعسل، علاوه بر لطافت پوست، آن ها را خوش فرم می کند. کافی است این کار را به صورت مداوم امتحان کنید.

برطرف کردن مشکلات پوستی با عسل
روش های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات پوستی از آکنه صورت گرفته تا جوش هایی که بر روی کمر و پا می زند، وجود دارد. اگر عاشق زیبایی خود هستید، احتمالا به این مشکلات پوستی واکنش نشان می دهید. متاسفانه طب نوین راه حل های بسیار خطرناکی برای برطرف کردن این مشکلات پوستی دارد. این در حالی است که شما با نوشیدن شربت عسل و استفاده از برخی ماسک های درمانی، می توانید درمان مشکلات پوستی خود را با عسل به سرانجام برسانید.

ویژگی درمان با عسل برای مشکلات پوستی این است که نیازی به خوردن داروهای مضری مثل راکوتان برای از بین بردن جوش های چرکی ندارید. نشویدن شربت عسل در کنار استفاده موضعی از عسل می تواند تمامی مشکلات پوستی شما را برطرف کند. البته باید به این روش ایمان داشته باشید و تا می توانید در مصرف عسل مداومت به خرج دهید. عسل معجزه می کند.

سخن آخر

وقتی صحبت از عسل و کاربرد آن در زیبایی می شود، باید به تمامی جنبه های آن پرداخت. با این حال 3 مورد پر کاربرد با چند دستور ساده عسلی در این مطلب آوردیم. به نظر می رسد بتوانید با این دستورها، پوست و مویی شاداب و سالم داشته باشید. اگر تا به حال از دستورهای مختلف برای حفظ زیبایی با عسل پیروی کرده اید، از تجربیات خود برای ما و خوانندگان این مطلب بگویید. مطمئنا تجربیات شما می تواند به حفظ شادابی و زیبایی همه ما کمک کند.